u've stepped into woqeha world || Follow me or go back to your home


Stand By Me
EntriesAboutFamily


☛ Speech ☚






Something...
18 March 2016 | 0 note[s]
Sekarang ni jam menunjukkan pukul 12:11pagi. Sekarang ni sepatutnya aku dah patut tidur dah sebab  esok banyak kerja nk dibuat. Mcm biasa lah buat kerja rumah mcm sidai kain lipat kain masak etc. tapi malamni feel dia lain mcm sikit. Jantung aku berdegup laju seolah olah ingin mengatakan sesuatu. Aku tak tenang bila fikirkan keadaan abah aku sekarang ni. Aku tk berapa pasti dia sakit apa tapi secara ringkasnya, perut dia yg buncit tu mengalami luka dalaman yg berpunca daripada pemakanan yg tidak terkawal. Abah aku ni kuat sangat makan masam, pedas pastu makanan yg berangin mcm tempoyak and blablabla. Pastu bila tengok dia sakit pastu kalau lapar makan bubur kat mcd tu je, aku rasa mcm tak boleh tengok! Sakit bila tengok abah aku mcmtu. Aku boleh rasa keperitan yg dia alami. Abah aku ada ckp kat aku "abah ni bila dah sakit mcmni, rasa mcm hidup tu rasa tak seronok. Hidup dlm keperitan. Abah bermurung sebab menahan sakit. Kalau org lain ni, dah lama bunuh diri sebab tk tahan derita kesakitan" Allah! Tolong tolong tolong! Masa aku dengar abah ckp tu terus aku mcm nk nangis tapi aku tahan dengan cara marah abah aku "abah ni jgn ckp mcmtu! Kawal pemakanan tu! Ni tak kawal, mcmana nak sembuh?!"

Harini masa aku nk ambik adik aku kat tuition pukul 10:00pm, sepanjang masa aku drive tu aku tak focus. Otak aku melayang memikirkan nasib abah, memikirkan apakah yg akan terjadi lepasni. Aku menangis dlm kereta tapi masa aku lap air mata aku tu aku cover dkt adik aku yg mata aku gatal nak mampus. Tapi kalau dah berjurai air mata tu bukan mata gatal dah tu. Hmmmm.

Aku taknak apa yg otak aku fikir ni buatkan aku rasa sedih sampai bila bila. Abah! Tadi qeha masuk bilik abah. Qeha nak peluk abah nak salam abah nak cium pipi abah tapi abah tgh tidur berdengkur pulak tu. Umi pesan kalau abah tidur sampai keluar dengkur, jangan dikejut. So qeha pun tak jadi nk buat semua tu. Tapi hati ni sedih sangat tahu tak. Qeha rindu abah sangat sangat. Tak tahu kenapa.

Tadi qeha masuk bilik abah untuk mintak pendapat abah pasal course qeha nak sambung belajar. Pastu abah tersenyum tengok qeha punya kesungguhan nakkan course yg qeha nak. Pastu abah ckp "abah tak kisah. Janji awak pilih course yg awak minat. Tapi pastikan lulus ujian medsi tu. Hafal semua jawapan" yeayyy!! Suka betul qeha masa tu. Abah terima pilihan qeha kali ni. Terima kasih abah, insyaAllah qeha akan cuba buat yg terbaik untuk umi dgn abah. InsyaAllah qeha akan berusaha bersungguh sungguh dan bawak umi abah atas pentas untuk iring qeha sebagai pelajar dekan. Hahaha insyaAllah abah umi. Doakan qeha tau. Abah umi, qeha sayang korang sangat  sangat! Hidup qeha tak lengkap tanpa umi abah. Jangan tinggalkan qeha. Qeha tk bersedia untuk ditinggalkan. Selamat malam. Assalamualaikum

Older Post | Newer Post